Det var det det! (2009-10-31)

Lördag kväll och jag har precis gjort en stooooor laddning med cheescake. Imorgon kommer min pappa och hans sambo och min bror med familj och firar Micke så då måste vi ju ha lite fika. Men jag måste erkänna att jag gjorde en extra som jag kan mumsa på, det är så himla gott, mycket godare än vanlig glass.

Idag har jag inte gjort så mycket, det blev inga fönster putsade trots att jag tänkte att jag skulle göra det, konstigt... Däremot gick jag och Emilia en promenad med Åsa och Linus i det fina vädret. Det var allt för länge sen vi träffades nu och ändå bor vi så nära. Det var kul att få prata lite med Åsa, alltid lika trevligt.

På tal om vänner så måste jag säga att jag är så lyckligt lottad. Jag har bott här uppe i Skövde i 4 år nu och jag har mer vänner här än jag någonsin haft. Det som är tråkigt är att jag inte har någon vän kvar från barndomen som man delar massa minnen med och det gör lite ont ibland. Från gymnasietiden har jag en vän kvar, men tyvärr så blir det så sällan vi träffas. Hon har familj och jag har familj och det verkar alltid komma något i vägen och det känns ledsamt. Men vi pratar desto mer i telefon om det ena och det tredje och kan prata i flera timmar.

Nej nu ska jag ta tag i min man och hacka lite grönsaker till tacos. Micke sitter just nu i soffan med vår underbart söta dotter. Blir nog lite "AFV" och "SCI Miami" ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0