Då var vi hemma från sjukhuset! (2009-10-28)

Det var inte jag som fick bli inlagd på sjukhus denna gången, jag skrev ju i måndags att jag misstänkte att jag kanske hade njursten, men det var falskt alarm. Däremot så fick vi åka in med Emilia. Hon kräktes massor och då menar jag MASSOR i måndags efter lunch. Hon är ju ett "kräkbarn" men dessa mängder var vi inte vana vid. Efter detta blev hon väldigt medtagen och blek och hade massor med kväljningar och kraftig undertemp så det blev en tur in till barnmedicin på KSS. Hon hade då 35,8 i temp och var inte alls kry. Hon blev inlagd och de satten en nål i armen med nallar på och tog en massa prover och gumman var såååå duktig. De hörde ett blåsljud på hjärtat och de gjord ett ultraljud på hjärtat, men det var inget fel. Emilia blev piggare under kvällen och när vi tittat på CSI så åkte Micke hem eftersom endast en av oss fick stanna. Jag som ammande mamma var det enda alternativet. Emilia sov gott hela natten och jag vaknade mellan varven.

Igår förmiddag kom Micke tillbaka och kl. 14.00 gick vi ner till röntgen och gjorde ett ultraljud på magen, men de hittade inget konstigt. Så vi gick tillbaka till avdelningen och åt lite mat och inväntade läkaren. När hon kom så pratade vi lite och hon ville att det skulle tas ett blodprov för att kolla nån allergi men sen kunde vi åka hem. Sen kom sköterksan och tog lite blod och Emilia fick ett microlax för att tömma tarmen och sen fick vi åka hem.

Så vi vet inte riktigt vad det var som hände i måndags men oroliga blev vi. Men nu är vi som sagt hemma igen och har sovit gott i våra egna sängar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nämen lilla stumpan då Stackars liten...Skönt att hon mår mkt bättre iaf...Bara att ringa om du vill prata det vet du!!Puss<3

2009-11-20 @ 12:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0