Blir så trött... (2009-09-30)

... på folk som säger "vänta ni bara, det kommer" när vi berättar om att Emilia är så lugn. De frågar och vi svarar hur vi har det och så får man det till svar. Varför??

Emilia har sovit hela nätter utan mat i 2 månader och hon somnar själv i sängen på kvällen. Hon skriker väldigt lite och är väldigt lätt att ha med överallt osv. Kan vi inte bara få vara glada över det då?

Jag tror att det ibland är ren avundsjuka som gör att människor säger så där. Varför inte bara säga "vad skönt för er att hon är så lugn" och så är det bra med det?

Jag tror också att många föräldrar har inställningen att det ska vara jobbigt att ha barn, man får inte sova på nätterna när man har barn osv osv och då blir det nog också så. Jag är rätt säker på att det blir vad man gör det till. Vi hade redan innan Emilia föddes t ex bestämt att vi ville att hon ska sova i egen säng och det gör hon nu utan några som helst bekymmer.

Sen får man ju också höra att "du har ju precis fått barn, det blir annat när du får ditt andra". Så jag får väl se om jag får äta upp mina nuvarande tankar när vi får ett barn till.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår att det är trist...och det handlar enbart om avundsjuka Jag tror iaf att Emilia alltid kommer vara lugn och sova på nätterna. Linus har ju oxå alltid sovit på nätterna och i sin säng...t.o.m i eget rum sen han va 3 månader Nu är han vaken på nätterna med det har ju varit tack vare tänderna...<3<3

2009-11-20 @ 12:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0