Barnmos (2009-11-01)

Har funderat på detta en hel del gällande barn och mat. Jag har ju tänkt att vi ska vara sånna där föräldrar som lagar mycket barnmat själva och då får man ju hoppas på att barnen också vill äta den. 

Har vid såååå många tillfällen stått och tittat i mataffären på hyllorna där barnmatsburkarna står uppradade en efter en med färgglada etiketter med bild på vad burken innehåller. Det kan vara allt från Pasta med grönsaker till Couscous med kyckling och tomat, det låter ju gott. Men jag vet inte om jag själv skulle vilja äta sån mat. Är lite skeptisk till den typen av mat. Vad är det i dessa burkar egentligen??

Nu ska jag inte dömma ut denna mat helt och hållet för det är ju superbra att ha vid vissa tillfällen, men jag skulle inte vilja ge det på "heltid" liksom. Så jag kommer istället laga mat till Emilia, göra storkok och frysa in precis som jag gör till mig och Micke. Då vet jag ju vad som finns i maten hon äter.

Tänkte att jag ska köpa "Mosboken" av Johanna Westman. Den verkar vara bra med blandade recept i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0