Akta dig för ALLT!

Läste ni på Aftonbladet idag att det börjar dö folk av svinvaccinet? Snacka om skräckpropaganda och att göra folk osäkra. Tar du inte vaccinet kan du dö, tar du vaccinet kan du dö. Vad ska man göra? Jag är personligen väldigt kluven i detta, jag står med en fot på varje sida.

Å ena sidan! Om man inte tar vaccinet så kan man bli sjuk och smitta ner andra och har man otur bli riktigt dålig och till och med dö. Men vänta lite nu, dör inte folk i den årliga flunsan? Dör inte folk i trafiken varje dag? Dör inte folk av diverse saker varje dag? Svaret är ja på samtliga. Det enda vi vet med säkerhet här i livet är just att vi en gång ska dö. Hemskt men sant!

Å andra sidan! Om man tar vaccinet så kan man tydligen också dö... man kan drabbas av massor med biverkningar men man slipper med största sannolikhet att bli sjuk i svinflunsan. Dessa biverkningar ja, det är ju en låååång lista med anmälda biverkningar på vaccinet och dessa är ju inte roliga. Men vänta lite nu, har Alvedon biverkningar? Ja det har ju ALLA mediciner och vacciner. Läser man i FASS så är det så mycket biverkningar på mediciner så det är sjukt. Det verkar vara garderat så vad du än känner efter att ha intagit medicin så står det med på listan. Så är det ju också med svinvaccinet så klart.

Är då vaccinet utprovat och säkert? En viss del är väl det, men eftersom detta virus är nytt så är ju inte just den lilla delen av vaccinet utprovat. Men så var det väl förmodligen när vaccinet för den årliga flunsan togs fram också, men den flunsan är inte lika smittsam, därför skrevs det inte om det.


Ska vi vaccinera oss? Vet inte, på ett sätt vill jag och på ett annat sätt vill jag inte. Jag vill ju på ett sätt göra det jag kan för att minska spridningen av smittan, skydda Emilia och slippa flunsan. Men samtidigt så finns rädslan för framtiden, ska jag behöva ta denna sprutan varje år sen? Hur många mer sånna här virus kommer inte komma som man ska vaccinera sig emot? Man kan ju inte vaccinera sig mot allt heller. Nej, jag vet inte än hur vi ska göra.

Nu ska jag åka och byta till vinterdäck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0