Undra jag hur blött det ska bli?

Ja alltså den dagen jag ska dra ner ännu mer på amningen. Nu ammar jag 5 gånger istället för 6 eftersom hon äter lite smakisar och gröt. Och hon ammar ju bara från en sida per gång och då blir det lite knas i mjölktillverkningen så här innan det ställt in sig. Vaknade nämligen tidigt i morse, runt kl. 5 av att jag är jätteblöt på vänster sida och det spände lite i bröstet. Men trött som jag är på morgonen så låg jag kvar och somnade snart om igen. När jag vaknar nästa gång 2 ½ timma senare så är det fortfarande blött och bröstet känns som det ska sprängas typ, men nu var det dags för Emilia att amma så det löste ju sig. Men tänk sen då, när hon inte ska amma längre, vad händer då? Jag är ju novis på detta område så jag får väl helt enkelt forska lite i detta innan det är dags. Men det är ju inte än på ett tag, så himla smidigt att amma ju. Maten är alltid med, alltid färdigblandad och alltid rätt temperatur, kan det bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Mjölken minskar allt eftersom du minskar på amningen. Nä det finns inget bätte än att amma finns ju bara fördelar:) Fast jag ser dom först såhär i efterhand:) Fast iofs så va det ju Linus som inte tyckte att "pattarna" dög längre:)

2009-12-03 @ 19:09:56
URL: http://eklund84.blogg.se/
Postat av: Caroline

Han kommer nog börja tycka om pattar igen om sådär 15 år eller så :o)

2009-12-04 @ 09:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0