Så kom det lite vinter till slut!

För här snöar det i alla fall, vet ju inte hur det är hos er, snöar det där?
Tänk om denna snö kunde få ligga kvar nu, visst vore det underbart. Det blir just och härligt med den vita snön och så får man lite mer julkänsla. Och det är något jag sannerligen behöver, julkänsla. Jag har ju lite svårt med julen eftersom det ine är samma sak som när mamma var i livet, trots att det är 16 år sedan hon dog så är det fortfarande jobbigt med julen. Blir väl förhoppningsvis skillnad nu när vi har lilla Emilia och vi kan bygga upp våra traditioner. Men nog om julen...

Ska snart iväg och vaccinera Emilia mot "svinis". BVC ringde igår kväll och sa att vi kunde komma idag och vi tänkte att det är väl lika bra att hon får sprutan så är hon också skyddad framöver om det kommer en ny våg. Det jag är lite orolig för är det där med äggallergi eftersom Emilia inte har provat något med ägg i. Vi pratade om det igår på BVC och jag sa att jag va lite fundersam över det. Då sa sköterskan "men har hon inte ens fått en bit sockerkaka att smaka på?" Det var hennes sätt att testa om ett barn tål ägg! Finns det inte andra sätt än det? Ja jag vet att jag är en "prettomorsa" som inte kommer ge mitt barn sötsaker de första åren i livet, men sån är jag :o) Varför utveckla ett sånt behov innan de ens vet vad det är? Det är min åsikt.

Efter vaccinationen ska vi åka och handla mat, skulle gått upp tidigt idag och åkt och handlat på förmiddagen men jag kom verkligen inte upp ur sängen idag, så himlans trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0