Nu är det fullt upp för julen närmar sig...

Idag har jag varit och handlat på MAXI och det var fullt med folk. Micke var hemma med Emilia och gav henne mat vid lunch och det gick så bra så. När jag kom hem så lagade vi middag och åt och sen gjorde jag köttpuré till Emilia och frös in och sen gjorde vi fudge. Fudgen står på kylning nu och det ska bli spännande och se om den lyckas i år. Nyttigt med fudge kom vi på, det är "bara" 4 dl vispgrädde, 200 g smör, 8 dl socker och 400 g blockchoklad i, vi gjorde dubbel sats så jag hoppas verkligen det lyckas.

Det snöar ute igen nu, har nog kommit några centimeter på bara en kort stund, härligt med snö. Ikväll blir det lugnt här hemma, Emilia ska snart sova och sen ska vi kolla på tv och öppna Paradis asken tror jag.

Emilia är så himla duktig nu förresten, hon äter så bra nu så jag har dragit ner på amningen. Hon ammar nu bara på morgon och förmiddag och sen på kvällen. För hon har kommit på att detg år att äta sig mätt på annat än bröstmjölk. Så just nu ser Emilia's dag ut som följer:

08.00 - amning
11.00 - amning
13.00 - 13.30 - lunch (fisk eller kött och grönsaker, fruktpuré)
16.30 - gröt och lite fruktpuré
18.30 - amning
19.30 - 20.00 - amning

Får väl se hur vi utvecklar maten sen, antar att hon kommer få gröt på morgonen och ett mål lagad mat vid 17-tiden och gröt på kvällen istället, lunchen blir väl lite tidigare och nåt mellan mål kanske det får bli någonstans under dagen. Men men, vi tar ett steg i taget. Just nu funkar detta bra.
Vet inte om jag skrivit det tidigare, men bäst äter Emilia när hon får maten uppdelad, en hög med fisk, en hög med potatis, en hög med broccoli osv. och det tror jag att det smakar bättre än att gegga ihop allting i en smet. Jag köpte en bra tallrik idag med 3 olika fack i med separata lock så det blir lite lättare att ta med mat eftersom vi lagar egen barnmat. Köpte faktiskt 2 barnmatsburkar idag och ska testa och se om hon kan tänka sig att äta den. Men utbudet är ju inte stort eftersom det måste vara mjölkfritt.

Nej nu har jag skrivit klart för stunden. Emilia ska ammas och sen är det läggdags för henne och tv-dags för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0