Inga nya kläder till mig idag!

Hur gick det till?? Jag gick på stan i flera timmar och gick igenom varenda affär men hittade absolut INGENTING!! Så besviken, hade verkligen velat hitta något nytt. Men det blev kläder till Emilia istället, 2 par byxor och en kjol. Jag får väl vänta till vårens nyheter kommer och se om jag hittar något då istället.

Idag blev det äntligen pannkakor, som jag har längtat. Sen har jag dukat matbordet tills imorgon, men jag blir inte nöjd. Har dukat med svart duk, vitt porslin, guldservetter och ljusstakar och "glaskross" som jag strött ut på duken, men jag hade velat ha något växtligt grönt också, men det har jag inget så det får väl vara som det är.

Nu ska vi göra desserten tills imorgon, måste stå i frysen rätt länge. Skulle hellre vilja sätta mig i soffan och slappa, eller ännu hellre krupit ner i sängen och läst en bra bok.

Jag gjorde förresten en puckad grej när vi åt pannkakor, Emilia åt gröt samtidigt och så tänkte jag att hon kan ju få smaka lite pannkaka och gav henne några småbitar och säger till Micke att vi får hålla koll på om hon får utslag. Jag tänkte då på äggviteprotein eftersom hon bara fått i sig det via vaccinet och när Micke nickade så tänkte jag att han tänkte på det med. Så kom jag helt plötsligt på och säger: "Det är ju mjölk i pannkaka!" varpå Micke svarar: "Ja, det är väl det vi skulle hålla koll på utslag från". Men det var ju inte alls min tanke. Men det var så lite hon fick så vi har inte märkt något ikväll av varken ägget eller mjölken. Så går det när man inte har huvudet på skaft.

Kärlek!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0