Gigantiska kräkningar och telefonsamtal till 1177

Som jag skrev tidigare så fick Emilia vaccinet mot "svinis" idag. Hon har inte visat någon reaktion och har ätit bra och så fram till 19.15 då jag satt här vid datorn och hon låg på lekmattan och hon kräks jättemycket. Jag sprang snabbt och fick upp henne, det hade kommit ur näsan också, stackars liten. Efter klädbyte och tvätt så satt hon hos Micke i soffan och då kommer det en jättekräkning igen, hels soffan nerkräkt, mysigt. Ingen feber eller allmänpåverkan men jag ringde 1177 och frågade om biverkningar på vaccinet och det hade rapporterats om kräkningar. Så fortsätter det får vi ringa igen och förmodligen åka in till KSS. Men nu ligger fröken i sängen för natten så vi får se vad natten utvisar.
Funderar på om det kan vara något annat hon reagerat på men hon har inte ätit något nytt idag, det enda jag kan tänka mig är gröten. Får väl avvakta och se, ska strunta i gröt imorgon tror jag. Tänk att det ska vara så mycket oro för en sån liten tjej, tänk om hon kunde pratat och talat om vad som kändes fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0