Dadadada :o)

Japp, nu kommer det såna läten ur munnen på lillan. Hon har fullt upp nu med massa olika ljud. Och tuggar på allt gör hon, funderar på om det är tandsingar på G ganska snart, jag känner inget i munnen på henne än, men det kan ju gå fort.

Maten går bra och vi har utökat smakregistret med morot, päron och banan. Morot är ingen favorit, en sked sen är det stopp, hon har provat det 3 gånger nu så än ger vi inte upp. Päron är jättesmaskens och banan likaså. Idag ska vi prova Enagos mjölkfria banangröt så får vi se hur det fungerar. 

Fyra kvällar i rad nu har hon föresten somnat utan nappen! Även på middagsluren brukar hon somna utan napp, idag hade hon svårt att somna för jag och Micke höll på att greja i köket och borrade, så då fick nappen vara med henne. Till natten börjar hon att ty sig till sin snuttefilt mer och mer och det är bra tycker vi. Känns som om det är lättare att fasa ut nappen nu än om 2 år, snuttefilt är ju en annan sak.

En annan sak jag tänkt på är det här med rutiner och när man inte är hemma. Kändes så enkelt när man inte hade barn att säga att "vi ska inte bli låsta här hemma" och så vidare, men nu när man är mitt upp i det så känns det inte lika enkelt. Jag tänker t ex på middagsvilan, hon sover ju emellan 11-13 och hur gör man då om vi är iväg? Ska hon sova senare då istället? Och vad gäller maten (inte amningen då) och tider när hon börjar äta riktiga måltider, hur ska man lösa det om man är iväg på stan? Hur gör man liksom? Säkert jättefjantiga grejer jag funderar på, men sån är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0