Då var helgen slut!

Vi har haft en jättebra helg. Vi har ätit massa god mat, umgåtts (stavas det så?) och pratat massor, jag, Micke och min pappa. Min pappa är världens bästa, han är så underbart snäll och jag är så otroligt glad att jag har så bra kontakt med honom eftersom mamma inte finns kvar i livet.
I fredags kollade vi på tv, dock inte "Idol". Igår var vi inne i stan och fikade lite och köpte pyjamas till Emilia, hon växer lilla stumpan så det var dags att köpa större nu. Igår kväll lagade vi mat, ugnsbakad lax, men varm potatissallad och saffranssås, det var RIKTIGT gott vill jag lova. Sen kolla vi på "Robinson" och "28 dagar" innan vi kröp i säng. Idag har vi pratat pensionssparande och aktier, spännande va! Lagade en god linssoppa med kanel och curry till lunch och sen fikade vi lite och pratade innan jag körde in pappa till stationen. Sen har vi bara slappat framför tv:n. Nu är Micke iväg med Björn på bio och jag ska nog snart gå och lägga mig, är riktigt trött faktiskt. 

Emilia har ätit så himla bra de senaste dagarna, hon har fått bra kläm på det där nu och ska ha en egen sked och hjälpa till att putta in maten i munnen med. Gröt äter hon 4 matskedar och puré (blandade grönsaker) äter hon ungefär 4 matskedar av också. Så om några veckor har vi nog bytt ut ett av målen under dagen till mat. Hon är så duktig lilla prinsessan. Ikväll är för övrigt första kvällen som hon inte fått nappen när hon ska somna på kvällen, hon ligger i sin säng och ordnar med snuttefilten och är väl inte helt till freds, men det är inget skrik. Vore skänt om hon kunde lära sig av med nappen vis sovdags redan nu så slipper man den biten sen. 

Men nu ska jag kolla på familjeliv.se lite, har inte vart inne där på hela helgen, sen ska jag sova. Ny dag och nya tag imorgon. 

Kram på er alla! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0