BVC, vad är det för påfund egentligen???

Nyss hemkommen från ett besök på BVC och jag är lika arg som jag oftast är när jag kommer därifrån. Fattar inte vad de är till för!! Det var ju läkarkontroll idag och ont om tid som jag misstänkte redan innan jag kom dit. Vi vägde och mätte, 6335 gram och 65,6 cm så hon följer sin kurva så fint. Jag tog upp det här med mjölkallergi och förklarade läget och då frågade läkaren om det tagits något test och jag sa att det gjordes när vi var inne på KSS men att det inte visade något. Då svarar bvc-sköterskan "Ja men då är det ju absolut ingen fara, för då hade det ju visat på provet". Sen frågade jag lite om mjölkfri gröt och då sa hon att vi kan ju börja koka havregrynsgröt själva nu för nu får hon i sig extra järn via annan mat och därpå sa hon "För hon får väl puré?" Jag sa att hon får smakisar i form av grönsaker och gröt. Då säger hon "Men hon får väl kött och fisk också?" Nej vi har inte börjat med det än svarade jag då. "Då är det verkligen på tiden att ni gör det så hon får i sig järn och så" säger hon, inte alls direkt vänlig i tonen. Tror ni jag kände mig som en värdelös mamma då eller??
Men när jag gick hemåt i min ilska så började jag fundera lite, inte kan väl det vara så farligt att vi inte har börjat med kött eller fisk eftersom det rekomenderas att helamma/ge ersättning till 6 månader och SEN börja med smakisar.
Men jag funderar helt seriöst på att byta BVC, känner att jag ska inte behöva bli så arg varje gång jag varit där.

Kommentarer
Postat av: smaragd

BYT bvc gumman... varje ggn e du sur efter mötena... Byt.. O nej tror inte det e ngn fara, helamning rekomenderas ju.. Det vårt bvc säger är att man gärna kan börja ge smakis redan vid 4 mån för dem e ofta nyfikna då så d blir lättare för en själv o bebis med materiet.... Men vårt bvc ger tips o råd, dem säger inte åt en att man skall.. Tycker du skall byta gumman, för snart kommer du åka dit för våld mot sköterska:P

2009-12-14 @ 17:22:02
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0